, ایجاد وفاداري به برند | |||
|
معرفی شده در دهه 1960 باشد. علی رغم مشکلات فراوان اين فرمول اوليه، بسياری از کتب دانشگاهی و متخصصين بازاريابی مکررا به آن رجوع می کنند. متاسفانه مشکلات عمده ای در ايده زيربنايی آن وجود دارد (روسيتر و ديگران، 1991).قدرت واقعی جدول روسيتر-پرسی در اين است که به متمرکز سازی تفکر مديران در باره يک برند و از نقطه نظر چگونگی انتخاب گری مخاطبين هدف در گروه محصول کمک می کند. چه نوع آگاهی برندی محتمل تر است؟ چه ريسک يا درگيری در خريد يا استفاده از برند قابل تصور است؟ چه چيز مردم را وامی دارد تا محصولات يا خدمات يک گروهمحصول برند را خريداری کنند؟ پاسخ اين پرسش ها، مديران را به سوی تاکتيک های خلاقانه خاصی رهنمون می دارد که احتمالا فرآوری و واکنش مثبت نسبت به تبليغات برند را بيشينه می سازد. اينک به چهاربخشی استراتژی تلقی برند نگاهی می اندازيم و می بينيم که چگونه تاکتيک های خلاقانه مختلف را به دقت اداره می کنند. وقتی که با استراتژی های اطلاعاتی با درگيری پايين سر و کار داريم، جايی که ريسک کمی برای خريد قابل تصور بوده و انگيزش منفی است، گزينه های خلاقانه متعددی وجود خواهند داشت. اين در واقع ساده تعامل هستیم ولی جالب اینجاست که ما روزانه 75 الی 100 درخواست عضویت جدید داریم اما در فیس بوک خبری نیست؛ گویی کاربران لایک کردن سایت ما را در فیس بوک دوست ندارند!من برای حل این مشکل، فرآیند اشتراک در سایت و لایک کردن آن را به یک action train تبدیل کردم: به این صورت که وقتی کاربر در خبرنامه سایت عضو می شود، به وی پیشنهاد می دهیم که یک فایل ویدئویی آموزشی را نیز تماشا کند. پس از به کارگیری این روش، تعداد لایک های ما که در روز 3 الی 4 مورد بیشتر نبود، به 75 الی 100 لایک رسید!این بدان معناست که 100 درصد کاربرانی که مشترک سایت می شدند، آن را لایک می کردند. این همان اثر action train است. اکنون ترافیکی که سایت ما از کاربران فیس بوک دارد، بسیار بسیار بیشتر شده است. بیش از یک کارما در این مرحله متوقف نشدیم زیرا با توجه به این ترفند، کاربران با سهولت بیشتری به انجام کارهای دیگر رضایت می دهند؛ کارهایی همچون بررسی دیگر محصولات ما، پر کردن دیگر فرم های آنلاین، پیوستن به ما در لینکدین و غیره.قشنگ ترین بخش ماجرا این است که این روش را می توان برای هر کسب و کار اینترنتی پیاده کرد. قدرت واقعی action هستند. نمیتوانید آنها را برای افرادی هدر دهید که نمیتوانند یا نمیخواهند از شما خرید کنند.مشتری احتمالی مناسب ویژگیهایی دارد که میتوان آنها را اینگونه طبقهبندی کرد:زمانبندی: مشتری احتمالی نیازی واقعی دارد که توسط محصولات و خدمات شما برآورده میشود و هماکنون این نیاز وجود دارد.مشکل: مشتری احتمالی مشکلی شفاف و مشخص دارد که محصول و خدمت شما آنرا حل میکند.ارزش: مشتری احتمالی هدف مشخصی دارد که با کمک محصولات و خدمات شما با هزینهای بسیار کمتر از ارزش خود هدف ، میتواند به آن دست یابد.درد: مشتری ناراضی است و یا ناخرسندیهایی دارد که برطرف کردن آنها از عهده محصولات و خدمات شما ساخته است.نتیجه مشتری احتمالی نیازی دارد و یا میخواهد به نتایج مشخصی دست یابد و محصولات و خدمات شما باعث میشود که سریعتر، بهتر و ارزانتر به آن نتیجه دست یابد و بدون استفاده از این محصولات و خدمات چنین امکانی برایش میسر نمیشد.شفافیت مهمترین عامل در هر شرایطی است.هم شما و هم مشتری احتمالی باید به وضوح بدانید که چه نیاز، مشکل، هدف ، نتیجه یا دردی وجود دارد و چرا محصول یا خدمت شما روشی مقرونبه صرفه برای بين جايگيری برند و اثرات ارتباطی محوری آگاهی و تلقی برند می باشد. در باره آگاهی برند و تلقی برند در ادامه فصل صحبت خواهيم کرد. يک آگاهی برند قوی (تقريبا برای تمام برندها) بايد از طريق ارتباطات بازاريابی ايجاد و حفظ گردد. اين ارتباطات بازاريابی، و بويژه تبليغات، است که ايجاد و حفظ برجستگی برند را ممکن می سازد. اينکه يک برند شناخته شود کافی نيست. اگر قرار است موفق باشد، يک برند بايد موقعيت ‘برجسته ای’ را در مجموعه ملاحظات مخاطبين هدف از آنِ خود سازد. درواقع، قدرت يک برجستگی برند نشانه ای از دارايی برند می باشد. (يک اندازه گيری مفيد نسبت به خاطر آوری صدر-ذهنی به کل يادآوری های در بين برندهای رقيب در يک گروه محصول می باشد )مخاطب هدف دقيقا چه کسی است؟ آيا همه بدنبال يک چيز مشابه هستند، يا هميشه يک چيز را طلب می کنند؟ چه چيز مهم است و برای چه کسی؟ برندها در ارائه چيزهای مهم برای مخاطبين هدف چگونه اند؟ همانطور که گفتيم، چنانچه قرار است ارتباطات بازاريابی تاثير مثبتی بر تلقی برند داشته باشد، پاسخ دادن به سوالات فوق بسيارحياتی و آنها بخشی از توسعه يک استراتژی جايگيری موثر خواهند بود. وزن خود وفاداری رو به رشد
[ دوشنبه 22 تير 1394 ] [ 21:54 ]
[ Denise ][ بازديد : 124 ]
آخرين مطالب ارسالي
درگيری تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 انگيزش تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 انتخاب مزيت تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ایجاد وفاداري به برند تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1395 بازاریابی به شیوه نوین تاريخ : شنبه 7 فروردين 1395 سایت های تخفیفاتی تاريخ : شنبه 26 دی 1394 دپارتمان بازاریابی اینترنتی راتین تاريخ : چهارشنبه 23 دی 1394 ایجاد وفاداري به برند تاريخ : دوشنبه 21 دی 1394 الگوی اقتصاد سنجی تاريخ : سه شنبه 17 آذر 1394 سایت های تخفیفاتی تاريخ : دوشنبه 9 آذر 1394
صفحات سایت
تعداد صفحات : 5
|
||
[ سرویس وبلاگ دهی ][ طراحي : قالب سبز ] [ Weblog Themes By : GreenSkin.ir ] |